February 14, 2013

Sajak Untuk Dia

Dia, sesuatu yang aku sebut hidup
Dia, sesuatu yang aku sebut kebahagiaan
Dia, sesuatu yang aku sebut nyawa,
Dia, sesuatu yang aku panggil malaikat.
Dia, sesuatu yang aku sebut ilusi
Dia, sesuatu yang aku sebut kebutuhan jiwa,
Dia, sesuatu yang aku sebut mimpi
Dia, sesuatu yang aku sebut cita-cita
Dia, sesuatu yang aku sebut masa depan
Dia, sesuatu yang aku sebut rindu
Dia, sesuatu yang aku sebut rasa
Dia, sesuatu yang aku sebut memori
Dia, sesuatu yang aku sebut kenangan
Dia, sesuatu yang aku sebut air mata
Dia, sesuatu yang aku yakini cinta

Dia, yang aku sebut inspirasi
Dia, yang aku sebut harmoni
Dia, yang aku sebut melodi
Dia, yang aku sebut diksi

Dia, sesuatu yang aku dendangkan
Dia, sesuatu yang aku tulis dalam bait puisiku
Dia, sesuatu yang aku ucap dalam larik jiwaku
Dia, sesuatu yang aku hirup dibarisan oksigenku
Dia, sesuatu yang aku suka dalam deru hujan
Dia, yang aku rasakan cuacaku

Dia, yang aku sentuh teksturnya
Dia, yang aku sebut kegelapan
Dia, yang aku sebut malam
Dia, yang aku sebut rona
Dia, yang aku sebut mega-mega

Dia, yang aku sebut hangat
Dia, yang aku sebut keindahan
Dia, yang aku sebut cahaya
Dia yang aku namakan Matahari,
Dia...
     Ya..
Dia..
     H.. :D
Dia....
     Ya...

Dia, yang aku tahu Kamu..

  )  *  :)  *

Yang di dalam namamu ada ...
               Emoticon Senyum

No comments:

Post a Comment